Kiedy kobieta ścina włosy to znak, że zamierza zmienić swoje życie ~Coco Chanel~

Dzisiejszy post będzie połączeniem sesji zdjęciowej i kilku wskazówek/ciekawostek dotyczących pielęgnacji włosów kręconych. Jest to moja pierwsza sesja z krótkimi włosami, które ścięłam już jakiś czas temu, ale nie byłam za bardzo zadowolona z tego posunięcia, dlatego włosy są spięte w luźnego koka. Była to diametralna zmiana, która niekoniecznie przypadła mi do gustu. Do fryzjera szłam z zupełnie innym obrazem fryzury. Chciałam mieć coś na podobieństwo Natalie la Rose bądź Lorde. Niestety ścięcie po długości 2 cm, cieniowanie a w efekcie niebywale mocny skręt, którego się nie spodziewałam, spowodował ułożenie niczym Fleur East.

Zawsze miałam dość długie, gęste i przede wszystkim bardzo kręcone włosy. Chyba nie znam osoby, która miałaby podobne, więc to właśnie nimi mogłam się wyróżnić. Jednak każda rzecz ma swoje złe, ale także dobre strony. W tym wypadku pozytywnym skutkiem jest to, że po długim czasie pożegnałam się ze swoimi blond końcówkami po ombre, które były bardzo zniszczone. Na całej długości włosa mam jednolity, bardzo ciemny brąz wpadający prawie w czerń, a cała jego struktura jest w końcu zdrowa.













Na zdjęcia wybrałam naturalne, śnieżne i zimowe tło. Tego dnia miałam na sobie dość tumbl'rową, klasyczną stylizację. Prążkowaną, obcisłą bluzkę, w paski połączyłam ze skórzaną, rozpinaną spódnicą. Kultowe i znane połączenie. Dodatkiem był czarny kapelusz z dużym rondem oraz torebka ze skórzanym wykończeniem.

BLUZKA - H&M
SPÓDNICZKA - STRADIVARIUS
KAPELUSZ - C&A
TOREBKA - NO NAME


Wskazówki pielęgnacyjne dla włosów kręconych:

1. Czesanie włosów: najlepiej jest to robić grzebieniem o szeroko rozstawionych ząbkach. Dzięki niemu unikniemy niepotrzebnego wyrywania włosów.
2. Szampony: dobrze sprawdzą się te naturalne, które w swoim składzie nie będą zawierały SLS (Sodium Laureth Sulfate - substancja znajdująca się w kosmetykach do ciała, twarzy i włosów, ma niekorzystny wpływ na naszą skórę), Parabenów i Silikonów.
3. Olejki: arganowy (lśniące i gładkie włosy), kokosowy (puszące się końcówki), lniany (wygładzenie, nawilżenie, przeciw elektryzowaniu się).
4. Suszarka: dobrym rozwiązaniem jest rezygnacja z niej, dlatego że włosy kręcone same w sobie są przesuszone, a dodatkowe suche powietrze nie wpłynie na nie korzystnie.
5. Temperatura wody: najlepiej jest spłukiwać włosy pod wodą letnią a nawet zimną. Powoduje to domknięcie się łusek włosa.


Czy wiesz, że:

Wilgoć powoduje natychmiastowe puszenie się włosów jak i ich mocniejszy skręt. Próbując układać włosy, można zwilżać je wodą i lekko ugniatać. Natomiast jeśli próbujemy temu zapobiec, warto spryskać włosy lakierem, który je utrwali.

Włosy proste a kręcone? Od czego to zależy? Jak dobrze wiemy włosy wyrastają z woreczków nazywanych mieszkami. Z mieszków okrągłych wyrastają włosy proste, z owalnych-falujące, a z płaskich-kręcone.



Share:

6 komentarze

  1. Bardzo ładnie wyglądasz :)
    Kiedyś też poszłam do fryzjera z wizją pewnej fryzury a wyszło coś zupełnie innego, na początku byłam załamana, ale jak włosy podrosły to super się układały :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładnie wyglądasz w tych włosach:))
    W te wakacje chciałam tylko ściąć końcówki i poszło o wiele więcej włosów (*), na szczęście odrastają mi powoli ^^

    wercziandweeerczi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale mega zdjęcia. Bardzo podoba mi się stylizacja chociaż nie chodzę tak ubrana ☺ tez miałam tak jak ty .... chciałam aby Pani mi sciela 3 cm a sciela około 10 naszczescie już sa prawie takiej samej długości jak wczesniej☺ mega post jeszcze raz

    OdpowiedzUsuń
  4. świetnie wyglądasz ;)

    pozdrawiam i zapraszam :)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja koleżanka ma afro, bo ma tak pokręcone włosy, także nie jest źle. Stylizacja mi się nawet podoba, chociaż ja do tej spódniczki dobrałabym trochę inne rzeczy ;)
    naoffashion-click

    OdpowiedzUsuń
  6. świetna ta spodniczka, mam podobną :)

    OdpowiedzUsuń

Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane. Za każdy komentarz serdecznie dziękuje i zachęcam do zaobserwowania bloga, aby być na bieżąco ze wszystkimi postami! ❤ Jeżeli twój blog mi się spodoba, z pewnością odwzajemnię obserwację.