Postanowienia: organizacja czasu



W tym roku nie miałam okazji jeszcze złożyć moim czytelnikom życzeń noworocznych. Powróciliśmy do szkół, kontynuujemy naukę, czasu nieustannie nam brakuje. Czas teraźniejszy jest ostatnim gwizdkiem na poprawianie i wyciągnięcie ocen na jak najlepsze. Poprzedni tydzień jak i kolejne które nadejdą właśnie zostaną zapewne przeze mnie zatracone na nauce.


Mimo wszystko wraz z nowym rokiem pojawiła się u mnie lista z noworocznymi postanowieniami. Jednym z nich, którym mogę się z Wami podzielić jest przyrzeczenie o zdecydowanie częstszych i regularniejszych postach. Dotychczasowym moim błędem, było to, że o terminie kolejnego posta decydowała wysoka liczba wyświetleń i komentarzy. Dziś jednak jestem stu procentowo pewna, że to był duży błąd. Dlatego w tym roku będę pilnowała tej systematyczności. Dziękuję też moim cudownym czytelnikom, którzy cały czas motywują mnie do pracy, aby posty pojawiały się coraz częściej. Pod tym względem jesteście wspaniali. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
W związku z tym życzę Wam wszystkim Szczęśliwego Roku 2016! 
Żeby ten rok, był rokiem w ciągu którego
zdołacie spełnić wszelkie swoje postanowienia oraz cele.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Drugim z moich postanowień jest organizacja, która znajduje się na mojej liście rok w rok. Jest to tak naprawdę jedna z rzeczy, z którymi mam największy problem, jednak doskonale wiem, że można i należy się tego po prostu nauczyć. Na dzień dzisiejszy jestem przykładem najbardziej roztrzepanej osoby. Od dziecka zostawiałam wszystko gdzie popadnie, nieraz zdarzyło mi się odłożyć telefon lub portfel w takim miejscu, że mogłabym stracić na ich poszukiwanie cały dzień. Niekiedy nawet potrafiłam (i nadal potrafię) zostawić torebkę z całą jej zawartością w jednym z centrów handlowych bądź restauracji, na szczęście zawsze przypominałam sobie o tym w porę.

Jeśli natomiast chodzi o organizację nauki to z tym jest największy problem. Jeszcze kilka lat temu nie miałam z tym problemu i wszystko starałam się robić na czas. Wiedziałam wówczas, że jeśli moje lekcje nie będą zrobione nie będę mogła skupić się na czymś innym, lecz później nauczyłam się zapewniać wszystkich dookoła, którzy martwili się o moje przygotowanie, że lekcje są (pomimo, że ich nie było). Dopiero gdy wiedziałam., że godzina 21 to już najwyższy czas, żeby je zrobić, było już nieco za późno, a czasu za mało.

Takie sytuacje zdarzają mi się do dziś. Wszystko co wymaga najwięcej pracy, skupienia i wysiłku zostawiam na ostatnią chwilę i zajmuję się tym co najprzyjemniejsze - od pisania na messengerze po przeglądanie inspiracji i oglądania ulubionych filmów i seriali.

Wydaję mi się, że z pewnością nie tylko ja mam problem z organizacją czasu oraz pracy. Dlatego postanowiłam przeszukać różne źródła zbierając wskazówki, które pomogłyby mi jak i Wam w podsumowaniu i spełnieniu jednego z moich postanowień.


ORGANIZACJA

Systematyczność - Wyobraźmy sobie codziennie zmywane naczynia i te odkładane przez tydzień. Zapewne dobrze wiemy, że jeśli regularnie coś robimy, nie mamy tak wielu zaległości i robimy to częściej, ale krócej. 

Kalendarz - osobiście preferuję z widokiem na cały tydzień, wówczas dokładnie widzę co mnie w nim czeka i jestem w stanie szybciej się do tego przygotować. Na każdy tydzień mam wpisany plan lekcji. Jeśli zaplanowana jest jakaś kartkówka, odpowiedź bądź sprawdzian obok nazwy przedmiotu wpisuję literę K, O lub S. Czasem notuje przy przedmiocie także zadania domowe. Wszystko staram się wpisywać do kalendarza, który jest moją prawą ręką i zawiera dosłownie wszystko co związane ze wspomnieniami z danego roku; zdjęcia, kartkówki, rysunki, kartki z różnymi informacjami i wiele innych różnych rzeczy. 

Monthly, Weekly, Daily Planner, To do - miesięczny, tygodniowy, dzienny plan, który możemy uzupełniać o wydarzenia i rzeczy do zrobienia (podobny do miesięcznego, tygodniowego lub dziennego kalendarza). Jest to plan w postaci kartki, która możemy powiesić między innymi na tablicy korkowej na ścianie bądź oprawić w ramkę i pisać po szkle specjalnym markerem.

Najpierw rzeczy najcięższe, najtrudniejsze i wymagające najwięcej czasu, później te łatwiejsze - mając świadomość, że musimy zrobić coś co wymaga najwięcej poświęcenia i czasu, zróbmy to najpierw, a później zajmijmy się tymi łatwiejszymi sprawami. Ulga pozostanie a kamień spadnie nam z serca.

Wcześniej wykonywane czynności krótkie 1/2 minutowe - takie czynności nie wprowadzą zbyt wielkiego mętliku do naszej organizacji, a mimo wszystko chętnie będzie chciało wykreślić je z listy to do.

Jedna czynność jednocześnie - jeśli zaczynamy coś to róbmy to, dopóki nie skończymy nie dokładając sobie coraz to więcej zadań. A jeżeli jest to rzecz godna zapamiętania, która w danej chwili nam się przypomniała, zapiszmy to! W ten sposób nie będziemy się dekoncentrować.

Skupienie - aby szybko skończyć daną czynność dobrze wiemy, że nic nie może nam w tym przeszkadzać. Warto zadbać o kilka czynników, które pomogą nam w jego utrzymaniu:
* posprzątanie przestrzeni dookoła siebie
*wyciszenie telefonu (osobiście zdarza mi się odwracać go ekranem do dołu tak, aby nie przeszkadzały mi migające światełka)
*wyłączenie muzyki

Kolorowe karteczki, zakreślacze, taśmy - wszystko staje się zdecydowanie widoczniejsze jeśli zostanie zakreślone, podkreślone i uwidocznione różnymi kolorami, najlepiej żeby każdy kolor był podporządkowany według własnego kodu. Karteczki indeksujące używam do zaznaczania jakichś ważnych rzeczy, których nie powinnam przeoczyć, a na karteczkach kwadratowych zapisuję ważne rzeczy które warto mieć pod ręką.




Co myślicie o tego typu poście? 
Jakie są wasze sposoby na organizacje?



Tags:

Share:

7 komentarze

  1. Fajny post, też staram się organizować czas i rozpisuję wszystko co mam do zrobienia z wyprzedzeniem tygodniowym czasem i dalszym :)
    Chętnie zaobserwuję i zapraszam do siebie i również do obserwacji,jeśli Cię zainteresuję :)
    http://monica280497.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. warto sobie zorganizować jakoś czas ;)

    zapraszam również do mnie ;)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Organizacja czasu jest chyba jedną z ważniejszych rzeczy. ;)
    http://ibaginska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny post, bardzo fajnie piszesz :)
    sama staram się wszystko sobie organizować i planować, ale zwykle nie kończy się to tak jakbym chciała :/

    w wolnej chwili zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też w tym roku muszę popracować nad organizacją, bo wiecznie na wszystko brakuje mi czasu i ledwo się wyrabiam. Myślę, że muszę zacząć od spisywania tego, co danego dnia muszę zrobić, żeby później łatwiej mi było wszystko ogarnąć i mieć trochę czasu wolnego :)

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie z organizacją ciężko od czasu Świąt, jakoś ta przerwa wybiła mnie z rytmu i nie mam na nic czasu :/
    naoffashion-click

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi do organizacja pomaga kalendarz. Super wpis, lubię takie
    Zapraszam do siebie Mój Blog - klik♥

    OdpowiedzUsuń

Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane. Za każdy komentarz serdecznie dziękuje i zachęcam do zaobserwowania bloga, aby być na bieżąco ze wszystkimi postami! ❤ Jeżeli twój blog mi się spodoba, z pewnością odwzajemnię obserwację.